pondělí 25. prosince 2017

Vánoce a topinambury

Letošní Vánoce trávím u rodičů. Na jaře jsem dala mamince pár hlíz topinamburů, které jsem dostala darem. Ta je zasadila na letoucím kompostu a dál se o ně nestarala. A protože je teď sezóna pro sklizeň této výborné byliny, respektive jejích hlíz, jaly jsme se sklízet. Topinambury jsou naprosto nenáročná a stále rostoucí bylina, která od pozdního léta do podzimu krásně žlutě kvete. Vytvoří zhruba dvoumetrový živý plot a v zimě si můžete pochutnat na jejích chutných a zdravých hlízách. Ideální jedlá rostlina pro lehce lenivé zahradníky a to se mi líbí. Často ji také vídám volně v přírodě, dřív byla pěstovaná jako krmivo pro králíky a velice ráda se rozrůstá kde kam. 
I já jsem na jaře zasadila několik hlíz na naši zahradu, ale ne na kompost a ne do vlhkého místa. Vyrostly taky, ale asi do půl metru a už v srpnu vypadaly, že bojují seč můžou. No uvidíme, jak dopadnou u nás. Dám sem fotku pro srovnání. :) 
P.S. Taky vám tyto prazvláštní hlízy připomínají jakési bytosti z jiného světa?





Žádné komentáře:

Okomentovat